Sider

28. apr. 2014

På telttur i Låglia.

18-19 / 4.
Midt i bildet kan du skimte gården Låglia. Her har jeg vert på tur flere ganger, denne gangen ville jeg besøke Låglia for min aller første teltur alene.










Klokken 19.00 stod jeg og Loke klar på parkeringen for turen inn til Låglia. Med sekken på ryggen og Loke i band traska vi oppspilt avgårde. Jakken var stappa godt ned i sekken, en tynn ullgenser var alt som var nødvendig på denne varme påskekvelden.

Ser nesten ut som en sommerkveld



Vi følger denne grusveien et stykke før vi tar av til venstre ved skogen som du skimter her.



Fjellvann <3

Smil til steinen - og den smiler tilbake..?

Gården Låglia kommer til syne.

Vakkert i solnedgangen!

Teltet er oppe og i bruk for første gang!


Det ble lite søvn om natten, frosten kom snikende og soveposen varma lite. Loke hutra og skalv, så jeg måtte dele soveposen med stakkaren.

Utsikten fra teltet.
Klokka halv syv neste morgen gav vi opp søvnen og Loke ville ut, det var frost og blikkstille utenfor - trollsk. Selv om vi fikk lite søvn gjennom natten var det herlig å lytte til skog og elv, uten at det ble skummelt!

Ikke verst utsikt ved frokostbordet.


Før klokka passerte  08.00 var vi allerede på tur igjen. Planen er topptur, så skal vi lete etter rester av et gammelt flyvrak. Det er en stund siden jeg ble vist hvor dette ligger på kartet, men tror og håper jeg skal finne det. Jeg lar teltet stå igjen og tar turen lenger innover i terrenget.



Måkaknuten 437moh.


Happy go lucky!


Ved dette vannet skal flyvraket ligge.

Flyet styrtet en gang i slutten av 70 tallet.  Her vises litt av ene vingen!
Kanskje ei gammel høyløe ? 

Viktig og trives i eget selskap!
Tilbake i campen blir det tid til avslapping mens jeg venter på er herlig måltid - Real turmat.




På tilbaketuren velger jeg og Loke å gå av stien for å ta en siste topptur. Vi kravla oss gjennom einerkratt og lyng, må si jeg var litt nervøs med tanke på flått og hoggorm.



LIK

Utsikten fra siste topp.

Utsikten blir enda flottere når sommerfargene viser seg for fullt!

Livet er topp!

Loke er glad for en pause.
Loke var ikke særlig glad for den ekstra toppturen, etter flere dager på ferie hos meg var han utkjørt..

Satte i et hyl da jeg nesten tråkke på denne.

Galjilt med lama!

Fjellryggen jeg gikk over kan anbefales. Flott utsikt.

Det jeg har lært av denne opplevelsen er at jeg fint kan dra på overnattingstur alene. Turen inn til Låglia er merka, resten av turen jeg gikk er ikke det. Neste prosjekt er å lære å skaffe min egen mat, da skal jeg lære meg å fiske.

Takk for turen Loke!

























2 kommentarer:

  1. Grattis med første teltovernatting:) ser ut til at det ble en riktig fin tur!

    SvarSlett
  2. Takker :) Blir nok ikke lenge til neste tur, er noe helt spesielt med å være alene i naturen.

    SvarSlett